SERVICES

Data recovery from servers

We recover data from all drives, regardless of the type of damage and the file system used.

HOW WE WORK

Recover your data in 4 steps

Free consultation

Have you lost your data? Call or write and our experts will tell you what to do.

Diagnostics

After just a few hours you can find out what happened to your drive and the lost data.

Data recovery

Lab experts use the best tools to recover your lost data as quickly as possible.

Data return

We copy the recovered data to a another hard drive. Delivered by you or bought from us.

PRICE LIST

How much does server data recovery cost?

DIAGNOSTICS

Standard (up to 10 work days)
200 pln / drive
Accelerated (up to 5 work days)
400 pln / drive
Express (skip the queue, work 24h/7)
800 pln / drive
* All prices includes 23% VAT tax.

RECOVERY

Logical damage (all drives operating good):

Data deleted, partition/volume formatted, data overwritten.
from 2000 pln
Encrypted after ransomware incident
call directly INCIDENT RESPONSE team

Phisical damage (drive not recognized or operating problem):

One or more drives damaged
from 3500 pln

Sign up for consultation with expert

Deliver device to us

Personally to our office

see our adress

Send parcel by courier

fill in the application

Send by parcel locker

fill in the application

Contact us

CALL US

+48 58 661 45 28 - customer office +48 503 360 360 - data recovery

EXPERIENCE

We recover data for private clients, companies and state institutions.

15

of experience

6000

clients

1000000

GB data recovered

5

of training

They trusted us:

What makes us different

OWN LABORATORY

Our laboratory is equipped with the latest tools. The technology and solutions we use allow us to achieve high efficiency with all types of damage.

QUALITY CERTIFICATES

We have implemented ISO standards for our services. We have received certificates for quality and safety.

EXPERIENCED STAFF

Our technicians are experienced specialists, experts and court experts. Most of them have been operating in the IT industry for over 15 years. The best of them share their knowledge at trainings and universities.

PRICE GUARANTEE

We have assumed that in order to require you to pay in accordance with the accepted quote, we must recover at least 80% of the indicated data. If there is less data recovered - you have the right to opt out of receipt.

PROGRESS MONITORING

The entire work progress is monitored. You will receive an SMS notifying you when your device is delivered to the laboratory, the diagnosis results will be ready, or the recovered data will be ready for collection.

PARCEL LOCKERS

InPost parcel lockers are currently the most convenient way to hand over the medium and collect the recovered data. Available all over Poland and operating 24/7, they give you unprecedented freedom.

PRICE LIST

All prices of services are described in the price list. The amounts are unchanged, in gross amounts (23% VAT). You can be sure that no additional costs will surprise you and you will receive an invoice at the end.

TECHNICIANS

Our phones are answered by technicians. Thanks to this, you will get complete, precise and professional information about the service or your order.

ANY DEVICES

Our tools and technologies allow you to work with all types of media: HDD, SSHD, SSD, flash memory and all types of file systems.

Darmowa konsultacja

Straciłeś dane?
Zadzwoń, a nasi technicy powiedzą Ci co robić.

Technologia ma znaczenie.

Nasze laboratorium stosuje najnowsze technologie i rozwiązania, by móc odzyskiwać dane z nośników używanych serwerach. Typowe dyski serwerowe posiadają interfejs: SAS, SATA, ATA, czy dawniej SCSI. Spotykamy również serwery z dyskami SSD. Jesteśmy na to przygotowani.

Kiedy mamy do czynienia z utratą danych?

Utrata danych następuje w wyniku uszkodzeń logicznych i fizycznych. Logiczne to uszkodzenia samych danych, zazwyczaj po kasowaniu, formatowaniu czy nadpisaniu nośnika inną zawartością. Fizyczne to awaria, nieprawidłowe działanie nośnika, czasem w wyniku zalania, spalenia czy upadku.

W dyskach HDD najczęstsze objawy awarii to brak dostępu do plików, znikające foldery lub problemy z kopiowaniem danych. W wyniku poważniejszych uszkodzeń, system ich nie wykryje oraz mogą wydawać nietypowe dźwięki. Piski, zgrzyty, stuki, czy odgłosy szorowania to oznaka stanu krytycznego.

Pamiętać należy, że konstrukcja tych dysków to połączenie elektroniki oraz elementów mechanicznych, w tym wirujących bardzo szybko talerzy. Z tego powodu są bardzo wrażliwe na wszelkie czynniki zewnętrzne: wstrząsy, temperaturę, wilgotność itp.

Jak odzyskać dane z dysku?

Nośnik, na którym znajdowały się utracone dane, należy przesłać do nas kurierem lub dostarczyć osobiście. W jego dostarczeniu można również skorzystać z pomocy jednego z naszych partnerów.

Czas trwania diagnozy nośnika zależy od wybranego przez klienta trybu. Może być to tryb standardowy, przyspieszony lub ekspresowy. Wyniki analizy wraz z opisem uszkodzeń, a także szacunkowym czasem realizacji i kosztami usługi przekazujemy następnie właścicielowi nośnika. Czasami jesteśmy w stanie podać listę plików i folderów do odzyskania – jest to zależne od rodzaju uszkodzenia. Jeśli klient podejmie decyzję chęci odzyskiwania danych, rozpoczynamy prace laboratoryjne zakończone weryfikacją spójności odzyskanych informacji.

Dane dostarczamy klientowi w dogodny dla niego sposób – odbiór osobisty, kurierem lub paczkomatem – na nośniku, który dostarczy sam lub jaki zakupi u nas. Po odbiorze danych, jeszcze przez 7 dni zachowamy pozostałości po diagnozowanym nośniku oraz kopię odzyskanych danych. Tak aby w razie problemów móc zweryfikować przyczynę problemu.

Wyślij do nas dyski z serwera

W razie utarty danych!

  • wyłącz natychmiast urządzenie
  • powstrzymaj się od czynności, które mogą pogorszyć sprawę
  • nie rozkręcaj urządzenia i nie próbuj go naprawiać samodzielnie
  • zalanego wodą lub spalonego dysku nie susz, ani nie czyść

Co może utrudnić lub uniemożliwić odzyskiwanie danych?

Jeśli doszło do uszkodzenia dysku, przede wszystkim nie należy z góry zakładać, iż jego zawartość została bezpowrotnie utracona.

W przypadku uszkodzeń fizycznych, urządzenie zawierające dysk z danymi powinno zostać natychmiast wyłączone. Aby nie pogłębić zaistniałych już uszkodzeń, należy powstrzymać się od samodzielnego rozkręcania i próby naprawy danego urządzenia. W żadnym wypadku nie wolno czyścic i suszyć nadpalonego lub zalanego wodą dysku!

CONTACT

VS DATA
ul. Świętojanska 55/16
81-391 Gdynia

phone +48 58 661 45 28
fax: +48 58 661 46 28

Office open: Monday - Friday  9.00 AM – 5.00 PM